SAFETYLIT WEEKLY UPDATE

We compile citations and summaries of about 400 new articles every week.
RSS Feed

HELP: Tutorials | FAQ
CONTACT US: Contact info

Search Results

Journal Article

Citation

Scorzafave LG, Soares MK, Dorigan TA. Estud. Econ. (São Paulo) 2015; 45(3): 475-497.

Vernacular Title

Vale a pena pagar para desarmar? Uma avaliação do impacto da campanha de entrega voluntária de armas sobre as mortes com armas de fogo

Copyright

(Copyright © 2015, Universidade de São Paulo. Instituto de Pesquisas Econômicas)

DOI

10.1590/0101-416145341lmt

PMID

unavailable

Abstract

The aim of this paper is to evaluate the short run impact of the weapons buy-back program on the incidence of firearms-related deaths in the Paraná State, Brazil. In Paraná, the campaign started six months before the national buy-back program, so it was possible to use differences-in-differences estimators. The treatment group was composed by Paraná's counties and the control group was composed by counties of other Brazilian states, limited with propensity score matching techniques. As in other countries that adopted the same kind of policy, there was no impact on firearms-related deaths in the first 6 months of the program. Therefore, at least in the short run, these policies do not contribute to firearms crimes reduction.



Language: pt

Vernacular Abstract

O objetivo deste trabalho é avaliar o impacto de curto prazo da campanha de entrega de armas (política de buy-back) sobre a incidência de óbitos com armas de fogo no Estado do Paraná. Como neste estado a campanha teve início seis meses antes da campanha nacional (Janeiro/2004), foi possível utilizar o estimador de diferenças em diferenças, em que os municípios paranaenses constituíram o grupo de tratamento e o grupo de controle (formado por alguns municípios das regiões Centro-oeste, Sudeste e Sul do país) foi delimitado com a utilização de técnicas de propensity score matching. Da mesma forma que em outros países que adotaram este tipo de política, não se verificou impacto sobre a taxa de óbitos com armas de fogo durante os seis primeiros meses de campanha no Estado do Paraná, indicando que políticas de buy-back não contribuí ram, pelo menos a curto prazo, para a redução dos crimes envolvendo armas de fogo.

NEW SEARCH


All SafetyLit records are available for automatic download to Zotero & Mendeley
Print